[O2] Problem z klimatyzacją

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • tadiDE
    Classic
    • 2010
    • 8

    [O2] Problem z klimatyzacją

    Zakupiłem kamerkę
    Płatność przez Paypala i paczka z Chin przyszła w tydzień (bez podatku)
    Kamerka kosztowała 60$, nie jest to jakieś cudo, ale działa

    [youtube]http://www.youtube.com/watch?v=WDtcaZksSGM[/youtube]
  • boczoslaw
    Classic
    • 2009
    • 24

    #2
    [O2] Problem z klimatyzacją

    Witam

    Od pewnego czasu mam problemy z klimatyzacją a mianowicie miesiąc temu dobijałem klimę przed sezonem i wszystko było ok.

    Po pewnym czasie zauważyłem ze na postoju klima zaczyna lekko syczeć lecz podczas jazdy po kilku sekundach syczenie ustawało i klima chłodziła ale ostatnio syczenie pojawiło sie na postoju i podczas jazdy za każdym razem i klima przestała chłodzić. Dodam że syczy dość głośno objawy zbliżone do sytuacji kiedy jest mało czynnika.

    Co moze być przyczyną ?? Dodam ze klima była sprawdzana pod kątem szczelności przy nabijaniu.
    Silnik BKD

    Pozdrawiam i czekam na pomoc.

    Komentarz

    • leszekmw
      RS
      • 2005
      • 5356

      #3
      boczoslaw, czyli że w tej chwili Ci już nie chodzi :?: jeżeli tak to może przez zawór serwisowy poszedł czynnik... , może coś pierdnęło po prostu i przypadkowo zbiegło się to czasowo z serwisem ... , może miałes przedtem mało czynnika , i po dobiciu układ się obciążył i wtedy coś pierdnęło bo układ był odprężony , jest dość częsty przypadek. naciśnij czym na zawór serwisowy i zobacz czy masz jeszcze gaz, tylko ostrożnie . jeżeli nie masz gazu , ewentualnie jest bardzo niskie jego ciśnienie to wracaj tam gdzie robili serwis , niech popatrzą ... .
      przed serwisem chodziła ok?
      O2 2.0 TDI DSG ELEGANCE KOMBI. Chip Masters Tuning .
      GVI 1.4TSI
      LANCIA YPSILON 1.2 MPI
      tires from WULTEX . SERWIS KLIMATYZACJI

      Komentarz

      • boczoslaw
        Classic
        • 2009
        • 24

        #4
        Przed serwisem delikatnie syczała i słabo chłodziła ale wtedy wyszło na to że chyba dobił mi 0,1 kg czynnika ale nie jestem pewny ile to dokładnie było. Wtedy po dobiciu wszystko sie uspokoiło i było ok ... choć wydawało mi się ze klima troche słabo chłodziła.

        Komentarz

        • leszekmw
          RS
          • 2005
          • 5356

          #5
          no to pewnie masz dziurkę.
          O2 2.0 TDI DSG ELEGANCE KOMBI. Chip Masters Tuning .
          GVI 1.4TSI
          LANCIA YPSILON 1.2 MPI
          tires from WULTEX . SERWIS KLIMATYZACJI

          Komentarz

          • mwolanski
            Classic
            • 2010
            • 16

            #6
            a czy diagnostyka komputerowa przez vag com pokaze cokolwiek apropo samej klimatyzacji?

            Ja pisalem w innym watku, ze u mnie w ogole sie kompresor nie zalacza mimo iz jest cisnienie gazu i nie wskazuje nic na nieszczelnosc.

            Czy np. czujnik tego cisnienia pokazalby blad w programie ?

            Zastanawiam sie nad kupnem interfacu vag com do mojej skody

            Mam ten sam model co Ty leszekmw z DSG tyle ze nie RS.

            poprzedni watek z moim postem

            Dziekuje za pomoc

            Komentarz

            • leszekmw
              RS
              • 2005
              • 5356

              #7
              Zamieszczone przez mwolanski
              Mam ten sam model co Ty leszekmw z DSG tyle ze nie RS.
              ja mam tylko tapicerkę rs
              a co się tyczy Twojego problemu to może podjedź po prostu do elektronika jakiegoś , nie wszystko da się naprawić samemu.
              O2 2.0 TDI DSG ELEGANCE KOMBI. Chip Masters Tuning .
              GVI 1.4TSI
              LANCIA YPSILON 1.2 MPI
              tires from WULTEX . SERWIS KLIMATYZACJI

              Komentarz

              • vesti
                Classic
                • 2009
                • 19

                #8
                Re: Problem z klimatyzacją

                Zamieszczone przez boczoslaw
                Witam

                Od pewnego czasu mam problemy z klimatyzacją a mianowicie miesiąc temu dobijałem klimę przed sezonem i wszystko było ok.

                Po pewnym czasie zauważyłem ze na postoju klima zaczyna lekko syczeć lecz podczas jazdy po kilku sekundach syczenie ustawało i klima chłodziła ale ostatnio syczenie pojawiło sie na postoju i podczas jazdy za każdym razem i klima przestała chłodzić. Dodam że syczy dość głośno objawy zbliżone do sytuacji kiedy jest mało czynnika.

                Co moze być przyczyną ?? Dodam ze klima była sprawdzana pod kątem szczelności przy nabijaniu.
                Silnik BKD

                Pozdrawiam i czekam na pomoc.
                Tak jak kolega wypowiedział się poniżej twojego postu.
                Sprawdź zawory serwisowe.

                Pytanie
                W jaki sposób sprawdzili szczelność w układzie ?
                Stacją?
                Użyli kontrast?
                Azotem ?

                Kazda stacja klimatyzacji ma pewien błąd.. nie wykryje małej nieszczelności bo ciśnienia wytwarzane czesto powodują uszczelnienie układu..

                Mała nieszczelność mozliwa jest tylko do wykrycia podając do układu kontrast a później latareczka i okularki..
                ew azotem i jedziemy wodą i mydłem..
                Gnojem pędzone..
                B12 inside TDI

                Komentarz

                • mwolanski
                  Classic
                  • 2010
                  • 16

                  #9
                  Wlasnie, wiec moze i u mnie jest ten sam problem?

                  czy kompresor nie uruchomi sie gdy ma nieodpowiednie cisnienie gazu ?
                  czy to oznacza, ze gdy gazu jest malo, kompresor nie wlacza sie, przez co nie ma szansy na jego uszkodzenie gdy dlugo jezdzimy bez gazu?

                  Mi nabijal freon mechanik, ktory zna sie na klimatyzacji, ale nie ma odpowiedniego sprzetu,
                  powiedzial, ze po nabiciu gazu bedzie widzial czy cisnienie spada i jakie jest itd...
                  i rzczywiscie pokazywal mi jakie jest cisnienie gazu w ukladzie, i sprawdzalismy po jezdzie po jakims czasie i cisniennie bylo takie samo,

                  dodatkowo zaznaczyl, ze kompresor nie dziala bo podczas jego uruchomienia powinno gwaltownie zwiekszyc sie (chwilowo) cisnienie w ukladzie a u mnie kompletnie nic sie nie dzialo...


                  slyszalem, ze byc moze maly wentylatorek sie zawiesil i trzeba go ruszyc, nie wiem gdzie i nie wiem jak.

                  Czekam na kabel do VAG ale do tej pory nikt nie byl wstanie mi odpowiedziec czy program pokaze mi jakikolwiek blad oprocz tego ze kompresor nie jest wlaczony ?

                  czy beda informacje dokladniejsze? czy bedzie pokazane cisnienie? parametry wszystkich czujnikow ?

                  Dziekuje za informacje

                  Komentarz

                  • marte
                    Rider
                    • 2007
                    • 259

                    #10
                    Re: Problem z klimatyzacją

                    Witam!

                    Podłączam się pod temat. Od jakiegoś tygodnia po włączeniu przycisku AC pojawia się "syczenie", które po pewnym czasie znika. Klimatyzacja chłodzi, ale jakość chłodzenia nie jest zadawalająca. Rozumiem, że trzeba wykonać serwis klimy, ale... czy wystarczy wykonać te czynności: Wymiana gazu , oczyszczenie układu , wymiana oleju PAG czy jeszcze coś innego? Warsztat korzysta z urządzenia TEXA K650E Komfort.

                    Pozdrawiam

                    Komentarz

                    • robekcool
                      RS
                      • 2009
                      • 2041
                      • Octavia II (1Z3)
                      • BJB 1.9 TDI PD 105 KM

                      #11
                      marte, na działanie klimy ma wpływ wiele czynników- prawidłowa ilość czynnika i oleju w układzie (szczelny układ) , czysty osuszacz, skraplacz i parownik, czyste dysza dławiąca lub zawór rozprężny (zależnie od układu), filtr pp, brak błędów w silniku i osprzęcie,. to tak na szybko, może coś przeoczyłem.
                      ciekawostka- osuszacz powinno wymieniać się co 2 lata (w praktyce mało kto to praktykuje)
                      www.k-mot.pl
                      Specjalizacja VAG, inne marki też naprawiam.
                      Autoholowanie.
                      Robert Kulma

                      Komentarz

                      • marte
                        Rider
                        • 2007
                        • 259

                        #12
                        Zamieszczone przez robekcool
                        marte, na działanie klimy ma wpływ wiele czynników- prawidłowa ilość czynnika i oleju w układzie (szczelny układ) , czysty osuszacz, skraplacz i parownik, czyste dysza dławiąca lub zawór rozprężny (zależnie od układu), filtr pp, brak błędów w silniku i osprzęcie,. to tak na szybko, może coś przeoczyłem.
                        ciekawostka- osuszacz powinno wymieniać się co 2 lata (w praktyce mało kto to praktykuje)
                        Poza uzupełnieniem oleju i czynnika filtr PP był wymieniany, klimatyzacja odgrzybiana. Wiem, że sprawność układu może zależeć od wielu rzeczy. Zastanawiam się od czego zacząć, bo jeżeli ubyło czynnika i słabo chłodzi to musi być jakiś powód.
                        Pzdr

                        Komentarz

                        • leszekmw
                          RS
                          • 2005
                          • 5356

                          #13
                          marte, wystarczy że podjedziesz tam i zrobisz serwis klimy tym urządzeniem.
                          O2 2.0 TDI DSG ELEGANCE KOMBI. Chip Masters Tuning .
                          GVI 1.4TSI
                          LANCIA YPSILON 1.2 MPI
                          tires from WULTEX . SERWIS KLIMATYZACJI

                          Komentarz

                          • marte
                            Rider
                            • 2007
                            • 259

                            #14
                            Zamieszczone przez leszekmw
                            marte, wystarczy że podjedziesz tam i zrobisz serwis klimy tym urządzeniem.
                            Jak już pisałem wcześniej pojechałem na serwis klimy. Maszyna wydała taki wydruk:
                            Faza recyrkulacji:
                            g. 430 ref.
                            poj. 5 lej.
                            Faza próżni:
                            min. 10
                            mB 1
                            Faza wtrysk oleju:
                            poj. 15
                            Faza napełniania:
                            poj. 525 ref.

                            W zasadzie przez 2.5 roku ubyło prawie 100g czynnika i 10 jednostek oleju. Zastanawiam się czy ten ubytek jest normalny, a jeżeli tak to czy mieści się w granicach normy.

                            Cała operacja plus ozonowanie 120 zl.

                            Pozdrawiam

                            [ Dodano: Wto 15 Cze, 10 06:40 ]
                            Zamieszczone przez robekcool
                            marte, na działanie klimy ma wpływ wiele czynników- prawidłowa ilość czynnika i oleju w układzie (szczelny układ) , czysty osuszacz, skraplacz i parownik, czyste dysza dławiąca lub zawór rozprężny (zależnie od układu), filtr pp, brak błędów w silniku i osprzęcie,. to tak na szybko, może coś przeoczyłem.
                            ciekawostka- osuszacz powinno wymieniać się co 2 lata (w praktyce mało kto to praktykuje)
                            Zastanawiam się jeszcze jak powinien działać wentylator przy włączonej klimatyzacji. Dziś rano było 9 stopni. Włączyłem przycisk AC i ustawiłem temperature na 22 stopnie. Wentylator nie wystartował. Dopiero jak ustawiłem temperature 16 stopni i nawiew na 2 stopien to wentylator zaczął działać po pewnym czasie. Jak praca klimatyzacji powinna wpływać na prace wentylatora? Czy zawsze wentylator powinien pracować jak włączona jest AC?

                            Pozdrawiam

                            Komentarz

                            • leszekmw
                              RS
                              • 2005
                              • 5356

                              #15
                              Zamieszczone przez marte
                              W zasadzie przez 2.5 roku ubyło prawie 100g czynnika i 10 jednostek oleju
                              OK'

                              Zamieszczone przez marte
                              Cała operacja plus ozonowanie 120 zl.
                              Ja pierdolę... ad: to po co wogóle brać kasę :?: nie lepiej za darmo tyrać :twisted: :?:
                              O2 2.0 TDI DSG ELEGANCE KOMBI. Chip Masters Tuning .
                              GVI 1.4TSI
                              LANCIA YPSILON 1.2 MPI
                              tires from WULTEX . SERWIS KLIMATYZACJI

                              Komentarz

                              • marte
                                Rider
                                • 2007
                                • 259

                                #16
                                Zamieszczone przez leszekmw
                                Zamieszczone przez marte
                                W zasadzie przez 2.5 roku ubyło prawie 100g czynnika i 10 jednostek oleju
                                OK'

                                Zamieszczone przez marte
                                Cała operacja plus ozonowanie 120 zl.
                                Ja pierdolę... ad: to po co wogóle brać kasę :?: nie lepiej za darmo tyrać :twisted: :?:
                                Robiłem to w warsztacie polecanym przez osoby z forum. 120 zł to tanio? Nie rozumiem tego oburzenia.

                                Komentarz

                                • robekcool
                                  RS
                                  • 2009
                                  • 2041
                                  • Octavia II (1Z3)
                                  • BJB 1.9 TDI PD 105 KM

                                  #17
                                  marte, jak tak dalej będzie z czynnikiem chłodniczym to 200 będzie tanio. niestety
                                  www.k-mot.pl
                                  Specjalizacja VAG, inne marki też naprawiam.
                                  Autoholowanie.
                                  Robert Kulma

                                  Komentarz

                                  • marte
                                    Rider
                                    • 2007
                                    • 259

                                    #18
                                    Zamieszczone przez robekcool
                                    marte, jak tak dalej będzie z czynnikiem chłodniczym to 200 będzie tanio. niestety
                                    Sorry ale nie kumam bazy. Rozumiem, ze czynnik drożeje czy co?

                                    EDIT:

                                    Chyba juz wiem. Chodzi o to że w 2011 UE ma wprowadzić zakaz stosowania R234A?

                                    Komentarz

                                    • arteus
                                      Classic
                                      • 2010
                                      • 4

                                      #19
                                      Witam,
                                      Podłącze się do tematu, ale u mnie powstał ciekawy przypadek...
                                      Octavie kupiłem miesiąc temu. Auto super ale nie o tym chciałem pisać.
                                      Po zakupie okazało się, że klimatyzacja nie chłodzi dobrze. Podjechałem do sprawdzonego serwisu klimatyzacji (serwisowali wszystko w poprzednim aucie bez problemów), okazało się iż brakuje czynnika. Najpierw sprawdzili gazem - wycieku. Nabili z "kolorem" miałem przyjechać po dwóch tygodniach.
                                      Po powrocie okazało się, że czynnik "zwiał" zbiornik praktycznie pusty...
                                      drobny wyciek został znaleziony przy jakimś czujniku(przepraszam ale nie pamiętam nazwy). Znów nabicie z kolorem i...
                                      No właśnie nigdzie nie ma śladu wycieku a czynnika nie ma... Cały dzień siedział nad tym autem a nigdzie nie znalazł śladu... Rozbierał cały przód by zobaczyć czy może pod zderzakiem gdzieś coś będzie widać a tu nic...
                                      Klimatyzacja dostała extra dawkę koloru a nigdzie nie ma śladu wycieku...
                                      Spotkaliście się z czymś takim?

                                      Komentarz

                                      • piotrek_gdy
                                        RS
                                        • 2008
                                        • 7723
                                        • Volkswagen
                                        • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

                                        #20
                                        arteus, może pod deską?
                                        przyjemność z jazdy zapewnia avant A4 quattro 2,0TFSI

                                        wyprzedaż garażowa części do O2-plastiki,elektronika, ramka RNS, dekory czarny karbon, inne, inne-proszę pytać na PW

                                        Komentarz

                                        • leszekmw
                                          RS
                                          • 2005
                                          • 5356

                                          #21
                                          Zamieszczone przez piotrek_gdy
                                          arteus, może pod deską?
                                          śmierdziało by mu w samochodzie...

                                          arteus nie zrobili szczelności azotem :?: coraz więcej fachowców od klimy..co rusz to tańszy.... :roll: . powinni teraz , po uszczelnieniu poprzedniego miejsca sprawdzić azotem pod dużym ciśnieniem. stawiam na sprężarkę.
                                          O2 2.0 TDI DSG ELEGANCE KOMBI. Chip Masters Tuning .
                                          GVI 1.4TSI
                                          LANCIA YPSILON 1.2 MPI
                                          tires from WULTEX . SERWIS KLIMATYZACJI

                                          Komentarz

                                          • arteus
                                            Classic
                                            • 2010
                                            • 4

                                            #22
                                            Sorka, że tak długo...
                                            właśnie ta szczelność azotem była robiona...
                                            Rozmawiałem z innym znajomym. sugerował nieszczelność jakiegoś tam wałka w sprężarce.
                                            Niestety nie znam się na tym. Tak a propos wiecie może jaki koszt jest mniej więcej sprężarki?

                                            Komentarz

                                            • adamn
                                              Drive
                                              S_OCP Member
                                              • 2006
                                              • 99

                                              #23
                                              Zamieszczone przez arteus
                                              Niestety nie znam się na tym. Tak a propos wiecie może jaki koszt jest mniej więcej sprężarki?
                                              Ojciec płacił za używkę 500zł. Warto brać sprężarkę z gwarancją rozruchową. W przypadku ojca samochodu dopiero 3 zadziałala :shock: . Pierwsza wogóle nie działała, druga miała problemy z regulacja wydajności.

                                              Komentarz

                                              • piotrek_gdy
                                                RS
                                                • 2008
                                                • 7723
                                                • Volkswagen
                                                • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

                                                #24
                                                Zamieszczone przez adamn
                                                Ojciec płacił za używkę
                                                a czy przed uruchomieniem została rozebrana i "rozruszana"?
                                                czy na żywca od razu był montaż?
                                                przyjemność z jazdy zapewnia avant A4 quattro 2,0TFSI

                                                wyprzedaż garażowa części do O2-plastiki,elektronika, ramka RNS, dekory czarny karbon, inne, inne-proszę pytać na PW

                                                Komentarz

                                                • adamn
                                                  Drive
                                                  S_OCP Member
                                                  • 2006
                                                  • 99

                                                  #25
                                                  Zamieszczone przez piotrek_gdy
                                                  a czy przed uruchomieniem została rozebrana i "rozruszana"?
                                                  czy na żywca od razu był montaż?
                                                  Raczej w to wątpie bo sprężarkę dostał od razu "do ręki" i montowana była do samochodu.
                                                  Z drugiej strony to dla mnie jest trochę dziwne, że sprawna sprężarka wymaga rozebrania przed montażem.
                                                  Czy dotyczy to też nowych sprężarek?

                                                  Komentarz

                                                  Pracuję...